vrijdag 18 december 2009

Op stap met Agnes

Op het weblog van Hanneke Groenteman (http://www.hannekegroenteman.nl/) las ik het volgende:

Kijk, zo zie je hoe machtig het Medium TV is. Ik raakte gewonnen voor Agnes Kant. Vanavond: een 'onverwachte' ontmoeting tussen Marga van Praag (Het Gesprek) en Agnes Kant. Ik geloof niet helemaal in het onverwachte, maar wel in de kwaliteit van Marga van Praag om mensen in haar ontmoetingen te laten bloeien. Agnes Kant liet zich aan Marga (en door Marga) van een spontane, vrolijke, aantrekkelijke en intelligente kant zien. Marga liet zien dat zij een ontwapenende en slimme ondervraagster is. Ik had al een keer een stuk met Ahmed Marcouch gezien, dit was de tweede 'Marga' die ik zag, en ik vond het hardstikke goed. Prikkelend, onderhoudend, alles wat vrouwen willen weten kwam langs, maar ook wat je als politiek geïnteresseerde wilt weten.
Ze hadden haar (Marga) nooit moeten laten gaan bij de publieke omroep. En Agnes moet zich vaak door Marga laten interviewen (of adviseren). Ruim baan voor pittige vrouwen!


Mijn kijkervaring was wat Agnes Kant betreft een geheel andere. Ik vond haar voor het zien van dit interview wel een pittig wijf, type "ik zeg het je recht in je gezicht". Maar wat voelt die vrouw zich snel aangevallen, wat reageert ze verbeten en wat een gebrek aan relativeringsvermogen! Hoe kun je bovendien op iemand stemmen die woont in een huis zonder enige franje, nota bene in een soort bouwkeet (als ik het goed heb begrepen) en wiens culinaire hoogtepunt het in de oven schuiven van een afbakbroodje is? Politiek hoort niet over dit soort dingen te gaan, maar gaat er in de praktijk, ook bij mij, wel over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten