dinsdag 22 april 2008

20%

In verband met mijn op handen zijnde verhuizing naar Den Haag probeer ik sinds enkele weken zo'n 20% van mijn inboedel weg te gooien. Vrienden, kennissen, familie, de schoolbibliotheek, de opleiding Duits, de weggeefwinkel: iedereen wordt gevraagd of ongevraagd verblijd met spullen. Het is geen rotzooi, maar het is alles bij elkaar wel een beetje teveel geworden. Soms haal ik onbewust iets doms uit om iets weg te kunnen gooien (hoe dat innerlijk bij mij werkt is 'voer voor psychologen'). Bijvoorbeeld een minifrituurpan onder water zetten om hem eens goed uit te boenen en daarna de tekst 'do not immerse into any liquid' lezen. Vroeg of laat heeft elk voorwerp wel een functie, maar toch kan ik het iedereen aanraden: af en toe verhuizen en flink wat spullen wegdoen.

1 opmerking:

  1. De volgende titels kun je kwijt aan Frieda Splitter:
    - boeken van Maarten Biesheuvel
    - boeken uitgegeven in de serie 'Bibliothek Suhrkamp'
    - de dvd serie Heimat
    - de verzamelde werken van Couperus
    - werk van Thomas Mann, van Franz Kafka
    - boeken in de Grote Belleterie serie

    BeantwoordenVerwijderen