woensdag 25 maart 2009

Radio 538

Morgen komt Radio 538 op bezoek op de school waar ik lesgeef. Wij zijn één van de vijf finalisten die meedingen naar de titel 'Leukste school van Nederland'. Het belooft een enorm spektakel te worden. De leerlingen zijn opgeroepen om allemaal in het wit gekleed naar school te komen, de docenten zijn gevraagd in de kleuren van Radio 538 of in die van de Koninklijke Luchtmacht (kennelijk de hoofdsponsor) te verschijnen. Ondertussen wordt er met honderden paraplu's gezwaaid, kunnen de leerlingen plaatsnemen in een helicoptersimulator en zullen de populairste leraren en de hunk van de school abseilen van de koepel.Veel van mijn collega's zijn hier heel erg tegen, vooral tegen de aanwezigheid van de Luchtmacht, en overwegen op zoek te gaan naar hun gebroken geweertjes, waarschijnlijk in de vorm van een button. Ik weet zelf niet zo goed wat ik van het hele festijn moet vinden. Ik gun de leerlingen hun feestje, maar vind het ook een nogal overdreven commercieel circus. Wat zal ik morgen zeggen, als een radioreporter mij vraagt waarom ik niet in de juiste uitdossing op het feest ben verschenen? Dat we er wat mij betreft naar moeten streven niet de leukste, maar de beste school van Nederland te worden? Binnenkort een verslag van het front.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten