woensdag 10 juni 2009

Groene politiek


In 1994 stond ik in het Zoetermeerse Stadshart achter een verkiezingsstandje van GroenLinks naast bovenstaande poster. Gelukkig kun je op internet alles terugvinden, dus ook deze wereldvreemde poging om stemmen te vergaren. Ik stond bij dat standje, keek naar de poster en dacht: iets klopt hier niet aan. Maar omdat ik me per se politiek wilde engageren probeerde ik me in het GroenLinkse standpunt te verplaatsen.
Inmiddels is het 2009 en stem ik al weer een jaar of zeven niet meer op GroenLinks, omdat er in de praktijk van de groene idealen niet zoveel terechtkomt. Op lokaal niveau was GroenLinks er de afgelopen jaren altijd als de kippen bij om een natuurgebied vol te bouwen. Dit geheel in de geest van de verkiezingsposter van 1994. Voorbeelden van plekken waar met medewerking van GroenLinks groen moet wijken voor bebouwing zijn ondermeer de Oostvlietpolder in Leiden, de Overveerpolder in Oegstgeest, de ecologische boerderij De Boterbloem in Amsterdam-Osdorp en de IJsseloever bij Zutphen.
Aan prinses Irene werd vanavond in het programma 'Nova college tour' de vraag gesteld, welke politieke partij het meeste bij haar streven naar een duurzame wereld aansloot. Zij kon naar waarheid antwoorden: 'Geen enkele'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten